USD 0,0000
EUR 0,0000
USD/EUR 0,00
ALTIN 000,00
BİST 0.000
Teknoloji

Türkiye dubara pazarı 1,2 bilyon dolara yükseldi

Gaming in Turkey Oyun ve Espor Ajansı Üst Yöneticisi Ozan Aydemir, Türkiye'nin düzen sektöründeki payının 1 bilyon 200 milyon dolara yükseldiğini, sayısal aktör sayısının da 42 milyon bulunduğunu bildirdi.

Türkiye dubara pazarı 1,2 bilyon dolara yükseldi
25-04-2022 11:44
İstanbul

Gaming in Turkey Oyun ve Espor Ajansı Üst Yöneticisi Ozan Aydemir, Gaming in Turkey çeşidinden piyasaya sürülen Türkiye Oyun Sektörü 2021 Raporu'na bağlı AA muhabirine meydana getirdiği açıklamada, 2018'de yekûn global pazarın 138 bilyon dolar iken, bu rakamın 2019'da 152 bilyon dolara yükseldiğini kaydetti.

Salgının ve kapanmaların yoğunlaştığı 2020'de global aldatmaca pazarının büyüklüğünün 177 bilyon dolara çıktığına ayraç fail Aydemir, "Bu gerçekte beklentimizin baş döndürücü üzerine müşterek rakamdı. 2021'de ise bu numara 176 bilyon dolar namına kayıtlara geçti. 2020 ile 2021'e baktığımızda gerçekte 1 bilyon dolarlık müşterek azalma de bahis konusu lakin bu az buçuk salgının etkisi. 2020, gerçekte müşterek sıçrama yılıydı. 2021, az buçuk hâlâ stabilizatör müşterek sene oldu." niteleyerek konuştu.

"7'den 70'e aldatmaca oynayanların sayısı arttı"

Ozan Aydemir, aldatmaca piyasasının Türkiye'deki ebatlarına bağlı bilim verirken, Türkiye'nin 2018'de 853 milyon dolarlık müşterek alışveriş oranı bulunduğunu bildirdi.

Aydemir, şöyleki bitmeme etti:

"2019'da bu numara 830 milyon dolara geriledi. Aslında buna tedenni erişmek mükemmel da akla yatkın değil. Çünkü normalde kişioğlu başı TL bazında harcadığımız servet arttı. Ama dolar mobilyasız yükseldiği düşüncesince dolar bazında hesapladığımızda azalma gösteriyor kabilinden oluyor. O sebepten 2019'da hakeza müşterek tedenni yaşandı. 2020'de ise bütünsel gelirimiz 880 milyon dolara yükseldi. 2021'de ise bu numara 1 bilyon 200 milyon dolara derece yükselmiş durumda.

Türkiye'deki aktör sayısı da 2018'den 2021'e derece 30 milyondan 42 milyona çıktı. Türkiye'de baş döndürücü canlı müşterek mahiyet var. Hem aldatmaca oynama saatleri arttı bununla beraber toy aktör sayısı arttı. Burada gözyaşı serbest konuşuyorum. 7'den 70'e aldatmaca oynayanların sayısı arttı. Kadın-erkek oranına baktığımızda, bundan 3-4 sene evvel olsaydı hâlâ eş ağırlıklı müşterek kitleden bahsediyor olurduk. Şimdi yüzdelik 47 avrat oyuncu, yüzdelik 53 eş aktör bulunan kararlı müşterek boyut bahis konusu gözüküyor."

"Türk aldatmaca şirketleri 2021'de 266 milyon dolar envestisman aldı"

Gaming in Turkey Oyun ve Espor Ajansı Üst Yöneticisi Aydemir, Türk aldatmaca şirketlerinin 2020'de az hâlâ 2 bilyon dolar yöresinde envestisman aldığını, yatırımların 2021'de de bitmeme ettiğini bildirdi.

Aydemir, şunları kaydetti:

"2021'de Türkiye'de 54 adım envestisman aldı ve 266 milyon dolarlık müşterek miktar yaratıldı. Bunlar gösteriyor ki Türk oyunlarının hemen Türkiye'de değil, globaldeki başarısı da yadsınamaz. Bu başarıların temelinde yatan unsurlardan birincisinin, Türk yazılımcıları ve taşınabilir aldatmaca firmalarının enine boyuna değerli olması söylenebilir. Yani hem akımları strateji etmekteler bununla beraber aldatmaca imal standardını gündüz geçtikçe arttırıyorlar. İçerideki insanoğlu kaynakları gündüz geçtikçe artıyor. Bugün baktığımızda nice aldatmaca firmasında hem Türk bununla beraber ecnebi tabiiyetli çalışanlar var. Buradaki anne amaç, hemen bölgemize değil, eksiksiz dünyaya bakış açısı muktedir olmak düşüncesince eksiksiz kültürleri müşterek araya toplamak.

Oyunlara baktığınız devir da gerçekte globalde meydana getirilen tek oyundan arka kalır tarafı yok. Yani hemen Türkiye kültürüne makul müşterek aldatmaca yapmış olsalardı o devir bölgemizle kısıtlanmış kalacaktı. Ama oyunların tarzına, şekline baktığımız devir az hâlâ değme yaştan, değme kesimden oyuncuya seslenme fail oyunlar... Hem oynaması bedava hem anlaması bedava bununla beraber içre nice canlılık unsuru barındırıyor. Sürekli güncelleniyor oyunlar. Aynı globaldeki kabilinden kendini gündeş tutuyor. Güncel tutmasından çevre da nice pazarda listelere bakmış olduğunuzda behemehâl Türk oyunlarını görüyorsunuz."

"Oyun sektörü, metaverse dünyasının temeli olacak"

Türk yazılımcıların kalitesinin efdal olduğuna dikkati çekici Aydemir, Türk yazılımcılara diyar dışındaki şirketlerden de iri müşterek nazarıitibar bulunduğunu söyledi.

Aydemir, Türkiye'de aldatmaca ihya ile ilişik üniversitelerde birinci sınıf müşterek terbiye verildiğini, gençlerin rakamları küsurat aldatmaca şirketleri marifetiyle teorideki detayları pratiğe çevirebildiklerini anlattı.

Türkiye'de 165'in üzerine hevesli espor ekibi ve 8 bin 126 lisanslı espor oyuncusu bulunduğunu aktaran Aydemir, esporu "sektörün ışıltılı yıldızı" namına tanımladı.

Aydemir, metaverse ile ilişik baş döndürücü sayıda markanın envestisman yaptığına ayraç ederek, "Birçok oyunda, aldatmaca içre değişik entegrasyonlar yaratmanın beraberinde kendilerine özgü ekonomiler de vardı. Orada konserler veriliyor, etkinlikler yapılıyordu. Bu bizim düşüncesince ecnebi olmadığımız müşterek şey. Oluşturulmak maksut metaverse kavramı, mevhum dünyaların iç içe geçmiş olduğu müşterek 'öte evren' yaratmak. Bu teknolojiyle ilişik az buçuk vakte gerekseme var. Oyun sektörü, metaverse dünyasının temeli olacak." ifadelerini kullandı.

SİZİN DÜŞÜNCELERİNİZ?
ÇOK OKUNANLAR
KÖŞE YAZARLARI TÜMÜ
ANKET TÜMÜ
ARŞİV ARAMA
E-GAZETE TÜMÜ
PUAN DURUMU TÜMÜ
TAKIMOPuanAV.
1Galatasaray3699+65
2Fenerbahçe3693+61
3Trabzonspor3764+17
4Başakşehir FK3758+10
5Beşiktaş3756+6
6Kasımpaşa3753-4
7Alanyaspor3751+3
8Sivasspor3751-8
9Çaykur Rizespor3750-8
10Antalyaspor3748-5
11Adana Demirspor3744-3
12Samsunspor3743-8
13Kayserispor3742-12
14Gaziantep FK3741-8
15Konyaspor3741-11
16MKE Ankaragücü3740-4
17Hatayspor3738-9
18Fatih Karagümrük3737-5
19Pendikspor3737-30
20İstanbulspor3716-47
GÜNÜN KARİKATÜRÜ TÜMÜ
Eski Günler