USD 0,0000
EUR 0,0000
USD/EUR 0,00
ALTIN 000,00
BİST 0.000
Teknoloji

Teknoloji şirketleri 'metaverse' ile 'fiziksel dünyayı' ele eylemek istiyor

Kovid-19 salgını özellikle blokzincir ve NFT'ler peyda etmek kabil az daha tamamı devre içi hizmetlere müteveccih talebi artırırken, teknolojiden mal kazanmanın dünkü yollarını arayan iri firmalar "metaverse" ile "fiziksel dünyayı" ele geçirmeye hazırlanıyor.

Teknoloji şirketleri 'metaverse' ile 'fiziksel dünyayı' ele eylemek istiyor
29-10-2021 11:19
Washington DC

Facebook, Microsoft, Roblox ve Epic kabil firmaların milyarlarca dolarlık envestisman planıyla gündeme gelen metaverse konsepti, internetin gelişimindeki ortak ahir hamle adına görülüyor.

Facebook, firmanın adını Meta adına değiştirecek

Teknolojiden mal kazanmanın dünkü yollarını arayan şirketler, metaverse ile insanlara genel ağ üstünden erişebilecekleri düşüntülü ortak kozmos vadediyor.

Son devirde metaverse'e müteveccih küsurat dikkat Kovid-19 salgının da ortak kararı adına görülüyor. Daha ortak tomar insanoğlunun açıktan çalışmaya başlamasıyla devre içi etkileşimin hâlâ realist bir vaziyete getirmeye müteveccih ilginin arttığı belirtiliyor.

Kurgusal ortak hakikat bulunan Metaverse konsepti, ortak ahir evrenin parçası kızarmak talip yatırımcılar ve şirketlerden iri dikkat görüyor.

Metaverse nedir?

Sanal hakikat teknolojisinin geliştirilmiş gayrimeskûn adına tanıdık metaverse, düşüntülü kozmos adına da tanım ediliyor.

Metaverse'te şahısların alım satım yapabileceği, hizmetlere sürdürümcü olabileceği, iş dostlarıyla baş başa çalışabileceği, hile oynayabileceği ve ayrıca çevresindeki görüntüyü şahsi zevklerine ve ihtiyaçlarına uyarınca özelleştirebileceği paylaşılan 3D mevhum ortak düzlem sunuluyor. Metaverse, insanoğlunun sayısal alandan çoğalma sayısal dünyanın içerisine girmesine müsaade veriyor.

Örneğin, kullanıcılar menfaatlerini ortak hologram halinde ayrıksı bölgelere yansıtabiliyor. Metaverse, ferdin çabucak beslemek adına içerisine girebildiği somutlaştırılmış ortak genel ağ kabil hayalet edilebileceği belirtiliyor.

Gerçeğe ait olacak metaverse'in, ilkin yapılmış mevhum dünyalardaki karikatürize avatarların tersine kullananların esas fiziki çevrelerini dijitalleştirerek, birbirleriyle esas insanoğlu görüntüleriyle etkileşime girebilmelerine İmkan sağlayacağı kaydediliyor.

Metaverse teriminin The Matrix, Pokemon Go, Minority Report, Ralph Breaks The Internet, Black Mirror kabil sayımsız film ile videoteyp oyununda betimleme edilmiş bulunduğu biliniyor.

Facebook yöneticileri, metaverse'i şahısların hile rollendirirken ve ya araştırı yaparken birlikteymiş kabil hissedebilecekleri ortak düzlem adına tanımlıyor.

Facebook, metaverse şirketine dönüşmeyi hedefliyor

Facebook, metaverse dalında art arda meydana getirdiği atılımlarla öne çıkıyor.

Son adına Facebook şirketinin adının Meta adına değiştirileceğini duyuran Facebook Üst Yöneticisi (CEO) Mark Zuckerberg, şirketi doğacak 5 sene ortamında ortak toplumsal komünikasyon araçları şirketi olmaktan çıkarak ortak metaverse şirketine dönüştürmeyi hedefliyor.

Zuckerberg, orak ayı ayında, son kullanıcıların arı firmanın platformlarında seksiyon açacakları değil, ayrımsız sürede bu sayısal dünyada yaşayacakları, çalışacakları ve hile oynayacakları metaverse'i Facebook'un ve netin geleceği düşüncesince ortak görünüm adına pazarlamaya başlamıştı.

Metaverse'in yapımı düşüncesince Avrupa genelinde 10 bin kişioğlu istihdam edeceğini duyuran Facebook, metaverse ile ayrımsız fiziki bölgede sıfır şahısların oluşturabileceği ve keşfedebileceği ortak branş film film mevhum meydan sunmayı planlıyor.

Zuckerberg, metaverse'i cep telefonlarından ve ya ekrandan beslemek adına şahısların parçası olabileceği, içerisine girebileceği ortak genel ağ adına tanımlıyor. Evden emek hasretmek taraftarı adına bildik Zuckerberg, metaverse’in işe gidip vürut ihtiyacını ortadan kaldırılabileceğini belirtiyor.

Facebook, bası altında

Zuckerberg, 2004’te Facebook'u kurdu ve borsada kısaca ortak trilyon dolar mesabesinde ortak ortaklık durumuna getirdi.

Başta Avrupa kızarmak neredeyse kozmos çapında düzenleyiciler ve politikacılar, çevre enerjisini dizginlemek, hata bilgelik ve tiksinti söylemine sonuç hasretmek düşüncesince Facebook ve Zuckerberg’ı bası altında tutuyor. Facebook'u kârı güvenliğin önüne koymakla suçlayan emektar etkin Frances Haugen'in iddiaları da şu anda Facebook düşüncesince dava oluşturuyor.

Facebook, adını Meta adına değiştirerek ortaklık karşı negatif haberlerden uzaklaşmayı ve imajını iyileştirmeyi de hedefliyor.

1 Aralık 2021'den sonraları paylar "MVRS" sembolü altında prosedür görecek. Facebook, "metaverse" düşüncesince aut eşme kullanacağını duyurdu. Şirket yapısında ayrıksı ortak fark beklenmiyor.

Zuckerberg, eleştirilerden ırak ikamet etmek düşüncesince "metaverse" de “mahremiyet ve güvenliğe” hâlâ da ehemmiyet vermeyi hedefliyor.

Teknolojinin liderleri netin metaverse ile genişleyeceğine inanıyor

WhatsApp, Instagram ve Messenger'ı da içerisinde barındıran Facebook, dünkü sayısal dünyayı öz başına rekzetmek istemiyor fakat merkezi ortak gösteriş oynamayı hedefliyor.

Zuckerberg, şahısların doğacak yıllarda Facebook'u değişik hâlâ ortak tomar ortak "metaverse şirketi" adına görmelerini beklediğini anlatım ediyor. Şu anda Facebook’un personellerinin bu teknoloji üstünde yoğunlaştığı belirtiliyor.

Facebook, metaverse ile ayrımsız fiziki bölgede sıfır gayrı şahısların oluşturabileceği ve keşfedebileceği ortak branş film film mevhum meydan sunmayı hedefliyor. Şirket, reklam sürekli iş modelinde tek obje değişmese güçlü metaverse'te dünkü "ekonomik fırsatlar" görüyor.

Diğer teknoloji şirketlerinin yöneticileri de netin metaverse ile genişleyeceğine inanıyor. Bunlar ortada Microsoft Üst Yöneticisi Satya Nadella ile elektronik beyin oyunu geliştiricisi Epic Games'in başkanı Tim Sweeney da bulunuyor.

Sony Electronics yöneticilerinden Tyler Ishida ise zamanımız teknolojisinin çözünürlük kuru ve kalitesi sebebiyle metaverse'in katılımcılar düşüncesince "gerçek hayat" denli esas görünebileceğini belirtiyor. Ishida, metaverse'in tamamı duyuları harekete nâkil hâlâ dinamo ortak "eğlence deneyimine" ayraç ettiğini belirtiyor.

Silikon Vadisi'nde pop bir vaziyete geliyor

Metaverse, Silikon Vadisi'nde değişik popülerleşen ortak deyim olurken, Microsoft, Nvidia ve Unity Software kabil firmaların de metaverse düşüncesince araçlar, hizmetler yahut zımni geliştirdikleri belirtiliyor.

Çevrim içi hile platformu ve hile yaratış sistemi Roblox da kendini ortak metaverse şirketi adına tanımlarken, Epic Games'in Fortnite'ı da mataverse'in ortak parçası adına ikrar ediliyor.

GameStop'ın da yakında verdiği "Web3 Gaming" iş ilanıyla metaverse'e gireceği, firmanın "Web3 Gaming" konumu düşüncesince Ethereum, NFT'ler ve blokzinciri tabanlı hile platformları dair tecrübeli ortak etkin aramış bulunduğu kaydediliyor.

Uzmanlar, metaverse'in kullanıcılarını esas dünyadan hâlâ da koparabileceği uyarısında bulunarak, Facebook'un hata bilgelik ifşa kabil bulunan sorunlarının artabileceğini belirtiyor.

Metaverse'in Facebook çeşidinden tüketicilerden hâlâ ortak tomar mal tashih etmek düşüncesince kullanılacağı anlamında şüpheler de uzmanlar çeşidinden dile getiriliyor

"Kombinatoryal trend örneği"

Teknoloji Araştırma ve Danışmanlık şirketi Gartner Analisti Tuong Nguyen, AA muhabirine meydana getirdiği açıklamada, metaverse'i enformasyon düşüncesince hâlâ belirlenmemiş protokolleri kullanacak, ari fakat birbirine ilişkin ağların sürekli ve dinamo "dijital ortamı" adına tanımladı.

Nguyen, "Fiziksel dünyanın esas zamanlı, uzamsal adına yönlendirilmiş ve dizine münfail içeriğiyle kesişen, kalıcı, merkezi olmayan, işbirlikçi, baş başa çalışabilir sayısal zımni sağlar." dedi.

Metaverse konseptinin sonuç yıllarda pop bir vaziyete gelmesinin nice sebebi bulunduğunu tamlayan Nguyen, metaverse'in ferdî adına önemli, çarpık ve ari adına gelişen ortak branş film film trend ve hızla gelişen teknolojinin ayrıksı ortak trendi ortaya boşaltmak düşüncesince birbirleriyle etkileşime girmiş bulunduğu kombinatoryal trendin ortak örneği bulunduğunu anlatım etti.

"İnternetin geleceği"

Nguyen, şöyleki bitmeme etti:

"Örneğin, metaverse'i deneyimlemenin ortak yolu, artırılmış hakikat ve mevhum gerçekliktir. Artırılmış hakikat ve mevhum gerçeklik, metaverse düşüncesince hem lensler hem de deneyimler adına fariza edebilir. Bu sebeple metaverse'in popülaritesi artırılmış hakikat ve mevhum gerçekliğe bağlandı. Metaverse mahsus ayrımsız sürede sayışma edilemez tokenleri de içerecektir. Benzer şekilde, metaverse'in popülaritesi NFT'ler çeşidinden da desteklendi. Bunlar, metaverse'in sonuç yıllarda illet pop bir vaziyete geldiğinin dü örneği."

Büyük teknoloji firmalarının illet metaverse ihdas etmek istediğini değerlendiren Nguyen, "Pek çoğu, internetin, bilişimin, sayısal ve fiziki etkileşimlerin geleceğinin metaverse adına değerlendiriyor. Eğer gestalt buysa, tamamı teknoloji şirketleri bu doğacak son zamanların ön saflarında arazi ikrar etmek istiyor." dedi.

Nguyen, metaverse'in insanoğlu yaşamını ne etkileyeceğine de değinerek, şunları kaydetti:

"Bu probleminin tek ortak yanıtı yok. İnterneti düşündüğünüz kabil düşünürseniz, yanıt mahsus buna benzeri olacaktır. Hayatı ne etkileyeceğini şümullü ortak biçimde tanım etmek düşüncesince banko baş döndürücü erken. Muhtemelen yaşamın nice tarafını etkileyecektir. Kalıcı, merkezi olmayan, delege ve baş başa çalışabilir ortak sayısal ortamla muhtemel olabilecekleri çabucak ahit bildiklerimize isnaden tesirini şekillendirebiliriz yahut anlayabiliriz."


- "Metaverse'in asliye konsepti derinliğine süredir var"


Gelişen teknolojileri izlem fail çözümleyici Victoria Petrock da metaverse'in nice ayrımlı tanımı olduğunu, fakat bunu netin dünkü nesli adına düşündüğünü söyledi.

Metaverse'in genel ağ üstünden erişilebilen mevhum 3 boyutlu ortak düzlem bulunduğunu tamlayan Petrock, bunun kullananların avatarları yahut kendilerinin gayrı sayısal temsilleri marifetiyle buluşabilecekleri ve etkileşime girebilecekleri, alım satım yapabilecekleri, çalışabilecekleri, teşrikimesai yapabilecekleri, eğlenebilecekleri, tüketebilecekleri ve hile oynayabilecekleri türlü birbirine ilişkin mevhum alanlar ortada problemsiz ortak biçimde cereyan etmelerini sağlayacağını aktardı.

Petrock, "Metaverse'de toplumsal medya, mevhum toplantılar, oyun, e-ticaret, çevrimiçi ortaklaşa iş kabil şu anda mevcud türlü sayısal platformların hepsi kuramsal adına ortak araya doğacak ve mevhum hakikat başlıkları, artırılmış hakikat gözlükleri, kurnaz telefon uygulamaları yahut hâlâ buluş edilmemiş gayrı cihazlar marifetiyle erişilebilir olacak. Metaverse'te insanlar, mevhum yaşamlarını sayısal ikizler marifetiyle şahsi yaşamlarına koşut adına yaşayacaklar ve ayrıca bu yaşamları birleştirecekler yahut birleştiremeyecekler." dedi.

Büyük teknoloji şirketlerinin metaverse'i netin evriminde "bir ahir iri şey" adına tanıttığını tamlayan Petrock, "Metaverse'in asliye konsepti derinliğine süredir var, Second Life ve The Sims'i düşünün, fakat müstevli ve iş ile toplumsal deneyimler düşüncesince mevhum ikameleri baştan yaratış gereksinimi onu ihya ve bundan faydalanma çabalarını hızlandırdı." değerlendirmesinde bulundu.

Şirketler teknolojiden mal kazanmanın dünkü yollarını bulma arayışında

Petrock, metaverse'in sonuç yıllarda pop olmasının mevhum gerçeklikle de ilgilisi olduğuna ayraç ederek, "Facebook ve gayrı firmalar mevhum gerçekliğe iri envestisman yapmış oldu ve artırılmış hakikat demin interneti ortak ahir bağlanak ve kâr düzeyine taşıyabilecek o göz kamaştırıcı uygulamayı anmak düşüncesince çabalarını dü katına çıkarıyor. Kişisel deneyimlerin yerini ikrar etme gereksinimi ve mevhum hakikat ile gayrı gelişen teknolojileri ergonomik ve karlı bir vaziyete getirme gereksinimi metaverse'in arkasındaki sevimsiz güçler adına öne çıkıyor." niteleyerek konuştu.

Facebook kabil firmaların teknolojiden mal kazanmanın dünkü yollarını anmak ve üstünde dünkü çocuk ürünler, hizmetler ve deneyimler oluşturabilecekleri ortak orta rekzetmek istediklerini vurgulayan Petrock, kişilere gidecekleri hâlâ ortak tomar sayısal arazi ve bu yerlerde yapacakları hâlâ ortak tomar sayısal obje verilebilirse, reklamlar ve dünkü hizmetlerle onların önüne devrolmak düşüncesince hâlâ ortak tomar vesile olacağını anlattı.

Petrock, "Fiziksel kaynaklar şu anda sınırlıdır, fakat sayısal kaynaklar bitmeyen olabilir. Bir kişioğlu beş altı ayrımlı kimliğe erbap olur ve metaverse'te doyumsuz oranda eşyaya erbap olabilir." dedi.

İnsanları elektronik beyin korsanlığına sunulan salıverme potansiyeline sahip

Büyük teknoloji şirketlerinin çoğunun, manalı ve birbirine ilişkin ortak "metaverse" oluşturmasının uğrunda derinliğine ortak kere bulunduğunu tamlayan Petrock, şahısların ortak yahut hâlâ ortak tomar iri teknoloji şirketinin haklarında ne denli bilgelik sahibi bulunduğu dair baş döndürücü titiz olmaları gerekeceğini aktardı.

Petrock, toplumsal medya, e-ticaret, iş, hile ve gayrı ortaklaşa iş araçlarını birbirine bağlamanın kullanıcılarını etiket hırsızlığına, elektronik beyin korsanlığına ve gayrı çirkin şeylere sunulan salıverme potansiyeline erbap bulunduğunu dile getirdi.

Metaverse'in şahısların Zoom yahut Teams'den hâlâ realist ve çalgılı çağanaklı yollarla açıktan çalışmasına imkân tanıyacağına ayraç fail Petrock, "Avatarlarımız yaşamımızın sayısal alanları ortada problemsiz ortak biçimde cereyan ederken, etkileşimlerimizde bundan sonraları fiziki engellemeler olmayacak." dedi.

SİZİN DÜŞÜNCELERİNİZ?
ÇOK OKUNANLAR
KÖŞE YAZARLARI TÜMÜ
ANKET TÜMÜ
ARŞİV ARAMA
E-GAZETE TÜMÜ
PUAN DURUMU TÜMÜ
TAKIMOPuanAV.
1Galatasaray3799+64
2Fenerbahçe3796+62
3Trabzonspor3764+17
4Başakşehir FK3758+10
5Beşiktaş3756+6
6Kasımpaşa3753-4
7Alanyaspor3751+3
8Sivasspor3751-8
9Çaykur Rizespor3750-8
10Antalyaspor3748-5
11Adana Demirspor3744-3
12Samsunspor3743-8
13Kayserispor3742-12
14Gaziantep FK3741-8
15Konyaspor3741-11
16MKE Ankaragücü3740-4
17Hatayspor3738-9
18Fatih Karagümrük3737-5
19Pendikspor3737-30
20İstanbulspor3716-47
GÜNÜN KARİKATÜRÜ TÜMÜ
Eski Günler