Türkiye'nin nice şehrinde imzası mevcut OMÜ'lü Öğretim Görevlisi Ramazan Tilki'nin heykelleri amme kurumlarında, müzelerde, meydanlarda, hususi bürolarda sergileniyor. OMÜ Güzel Sanatlar Fakültesi'ndeki ortak atölyede dünkü planlar üstünde etkin Ramazan Tilki, öğrencilerinin giderek elleme ortak artist olması düşüncesince de elinde mevrut desteği veriyor.
“Milyonlarca defa bu yaşama gelsem yeniden bu işi gerçekleştirmek isterim”
Heykel merakının kesinlikle başladığı karşı bilim sağlayan Ramazan Tilki “Bu işe gerçekte rast adına başladım. evvel amacım fotoğraf kısmına girmekti. Eskişehir Güzel Sanatlar Fakültesi imtihanlarına girdiğimde hem görgü bilimi bilimi fakültesine hem elleme sanatlara girdim. Eğitimi basamak ile kazandım. Güzel sanatlarda da 7. adına heykel bölümünü kazandım. Sonrasında Balıkesir'e döndüğümde giranbaha hocam Özdemir Emincioğlu'na ne yapacağımı sordum. Bu ahacık uğur boncuğu tecrübem yoktu. O da bana ‘öğretmen mi olacaksın olmadan artist mı kazanmak istiyorsun' diyerek sordu. Ben o noktada artist kazanmak istediğimi söyledim. Böylelikle heykel okumaya değişmeyen verdim. Heykele ilişkin uğur boncuğu bilgim yoktu lakin heykel işiyle tanıştığım günden itibaren hemen bu iş düşüncesince doğduğumu düşünüyorum. Milyonlarca defa bu yaşama yeniden gelsem hemen bu işi gerçekleştirmek isterim” dedi.
“Sayı gözetmeksizin üretmeye bitmeme ediyorum”
Çalışmalarının içeriğin karşı da bilim sağlayan Tilki, “Kendimi sabitlemeye çalıştığım ortak pozisyon yoktur. Özellikle sonuç yıllarda ağrılık verdiğim madde canlı kibelelerdir. Kibele terimi ilkin emektar çağlarda tanıdık ortak kavramdır. Bereketi simgeleyen ortak kavramdır. Bunun üstünde işlenmiş nice fotoğraf ve heykel vardır. Bunun birlikte ruzname markajcı mevzuları da yapıyorum. At çalıştığım, kuş çalıştığım ortak fasıl vardır. Çalışırken de rastgele ortak materyal fikren değil, kimi sanatçılar hemen mermer, esrar yahut ahşap çalışır. Ben denenmemişi deniyorum. Bütün malzemelerle o mevzunun dilini hâlâ elleme tabir edeceğine inandığım malzemeleri yeğleme ediyorum. Bunlar arada sırada ortak tane başına mermerde olabiliyor. Ahşap yahut metalde olabiliyor. Kendi bulduğum atıklardan yaptığım ortak döküm tekniğim var. Türkiye'de derlem özne kişilerde, ayrımlı merkezlerde heykellerim var. Bunun birlikte abide heykellerim var. Uluslararası bölgede da heykellerim var. Bugüne genişliğinde 100'e andıran işaret yaptım. Her sanatçının problemi üretmektir. Ben de nüsha gözetmeksizin üretmeye bitmeme ediyorum” diyerek konuştu.
“Samsun'da baş döndürücü becerikli öğrenciler var”
Öğrencilere seslenen Tilki, “Denediğim ne varsa, uygulayım olarak, madde adına yaptığım materyal adına mektepli arkadaşlarıma belletmek düşüncesince elimden geleni yapıyorum. Gerçekten de Karadeniz Bölgesinde, Samsun'da baş döndürücü becerikli öğrenciler var. mühim bulunan ortak tane obje kendilerine inanmaları ve hâlâ encam gidebileceklerini düşünmeleridir. Biz Eğitim Fakültesinde görgü bilimi bilimi veriyoruz. Eğitim Fakültesinde genel anlamda şu fikir vardır. Buradan çıkma bulunan rastgele ortak mektepli rüçhan adına muallim adına izinli oluyor. Onların rastgele ortak bir tanesi okudukları resim, heykel, grafik, seramik ve ya ibdai bası hangisi olursa olsun rastgele ortak bir tanesi ortak artist adayıdır. Eğer bu aşamada kendileri düşüncesince ayrılan 4 salname süreyi baş döndürücü elleme değerlendirirlerse baş döndürücü elleme ortak artist talibi olduklarını düşünüyorum. Ben de yettiğim genişliğinde hepsine dayanak noktası olmaya çalışıyorum” ifadelerini kullandı.
Resim Öğretmenliği Bölümü 2. derslik talebesi Ebru Uyar ise “Bu parçaya fotoğraf yemek düşüncesince gelmiştim lakin Ramazan Hoca ile tanıştığımda heykeli de ortak genişliğinde baş döndürücü sevdim. Gelecekte heykel ile ilgilendiren ortak şeyler yapabilir miyim düşüncesini Ramazan sarıklı bana kazandırdı” açıklamasında bulundu.
Furkan Abrek Ünal